Ons IKC

Wie ben ik?

Ik ben een groene, rode of blauwe steen en als je goed kijkt, zie je dat ik een beetje glinster.
Ik heb veel ideeën en ben creatief en ondernemend.
Ik heb veel belangstelling voor anderen en houd rekening met andermans gevoelens. Ik stoor mij niet snel aan andere mensen.
Ik kan de goede keuzes maken en ben tevreden en optimistisch. Ik straal rust en kalmte uit en ik kan goed relativeren.
Ik houd van samenwerken hoewel ik ook goed zelfstandig kan werken.

Ik ben een Aventurijn!

Binnen ons IKC werken we volgens de uitgangspunten van de Vreedzame School. We leren onze kinderen hoe je op een positieve en zorgzame manier met elkaar omgaat én wat het is om in een democratie te leven. Wij zien ons kindcentrum als een vreedzame leergemeenschap voor kinderen, medewerkers en ouders waarin iedereen een stem heeft en zich gehoord en gezien voelt. Waarin leerlingen zich verantwoordelijk voelen, zich positief gedragen en elkaar ondersteunen bij het oplossen van conflicten. Dit in een omgeving waarin zij zich gesteund en verbonden voelen met elkaar, de volwassenen en de wereld om zich heen.

Binnen ons IKC zien we de samenwerking met de ouders/verzorgers als essentieel. Door die samenwerking krijgen de ouders/verzorgers een goed beeld van het functioneren van hun kind en krijgt het team van de Aventurijn een goed beeld van de thuissituatie van elk kind.

IKC Aventurijn

Een plek waar je jezelf kunt zijn en kunt werken aan
wat je nog meer wilt zijn
Waar vertrouwen en veiligheid voorop staan
Waar zelfstandig en samenwerken beide nodig zijn om je te kunnen ontwikkelen
Waar creativiteit in de breedste zin van het woord gebruikt mag worden
En waar je mag genieten en mag werken aan je dromen!

IKC Aventurijn Een dynamisch Integraal Kind Centrum met een plus!

Onze missie en visie

Kansen voor kinderen naschools aanbod

Om alle kinderen volop kansen te geven, bieden wij een naschools aanbod met een gevarieerd programma aan.